fredag 1 augusti 2014

Ny månad med några avslöjanden!

Målet för Augusti:
10 Guardian Defenders med en specialgjord weapon platform.
2 Wave Serpents.

Kanske slänger jag in en Crimson Hunter också, men det får vi se...

Jag tänkte dela med mig hur jag gör den blåa ytan på mina modeller.

Jag börjar med en helt svart yta. (Detär jag nog inte ensam om).

Därefter använder jag en stipple brush för att "dutta" på Kantor Blue.

Sedan Caledor Sky, på de mer upphöjda delarna och kanterna, återigen med en stipple brush.

Teclis Blue duttas sedan på de mest upphöjda delarna, och kanterna.

Jag målar därefter kanterna med Lothern Blue, denna gång duttar jag inte på färgen, utan målar en linje med en detaljpensel.

Slutigen blir resultatet detta. Effektfullt och enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar